המעבר לדיגיטל - צרכים, אתגרים ובעיקר פתרונות

המעבר לדיגיטל - צרכים, אתגרים ובעיקר פתרונות

המעבר לדיגיטל - צרכים, אתגרים ובעיקר פתרונות



המעבר לדיגיטל הוא הנושא חם ביותר בארגונים רבים מהווה חלק מהאסטרטגיה העסקית והתפעולית שלהם. יישום המעבר מצריך אימוץ תפיסות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות, איך עושים זאת נכון?

מאת: אורי אביטל, מנהל פיתוח עסקי WIZARDS

המונח "טרנספורמציה דיגיטלית" הפך בשנים האחרונות לבאאז וורד מוביל במילון המושגים הטכנולוגי. אך לפעמים מרוב שימוש נשחקת ונשכחת מהי למעשה המשמעות של המושג עם הדימוי הכה אטרקטיבי. בגדול, הכוונה היא להחלפת שיטות וכלים פיזיים מסורתיים בחלופות טכנולוגיות שמאפשרות לארגון לתפקד באופן יעיל יותר ולתת ללקוחותיו שירות טוב יותר, זמין, נגיש ומותאם אישית.

קידמה דיגיטלית בארגונים שמרניים

עבור ארגונים מסורתיים (בנקים, חברות ביטוח, משרדי ממשלה וכו') הטרנספורמציה הדיגיטלית מהווה אתגר גדול במיוחד. מצד אחד, השמרנות המאפיינת ארגונים אלו אינה מקרית אלא נובעת מהאחריות הרבה המוטלת עליהן – ציבור לקוחות רחב תלוי וסומך על פעילותו השוטפת של הארגון. מצד שני, גם ארגונים אלו מתקדמים במהירות מהכלכלה המסורתית לכלכלה הדיגיטלית, והציפיות של ציבור הלקוחות כבר לא מסתכמות ביציבות ואחריות. הלקוחות מצפים לצרוך מידע ושירותים מהארגון באופן דיגיטלי, כולל אפליקציות מתאימות וגישה מאובטחת סביב השעון מכל מקום – כדי לבצע פעולות ולקבל מידע במהירות וביעילות.

ארגונים מבינים היטב את השינוי שחל בהתנהלות ובדפוסי הצריכה של משתמשי הקצה -  כולנו היום מחוברים הרבה יותר לטכנולוגיות מאשר בעבר ומנהלים את היום-יום באמצעות ממשקים דיגיטליים שונים.  מנהלים בארגונים מבינים שעליהם להתאים את תשתיות המחשוב לאפשר לכלל המשתמשים לעבוד מול המערכות וליהנות מכל השירותים שהארגון מספק. יש בארגונים מודעות גוברת לחשיבות של חוויית משתמש טובה על מנת שהמשתמשים בעלי הצרכים השונים יעשו שימוש חוזר בפתרונות שהם מספקים, ולחשיבות של יישום נכון של הפתרונות הטכנולוגיים להתייעלות התפעולית והעסקית של הארגון.

אבל לא רק אצל לקוחות הארגון התחוללו השינויים בהרגלים ובציפיות, גם הצרכים והדרישות של עובדי הארגון התעדכנו והשתנו. אם בעבר היה מובן שגישת העובדים למערכות המידע הארגוניות השונות מוגבלת למחשב במשרד, כיום נראה ברור מאליו שניתן יהיה להשתמש במערכות המידע הארגוניות מכל מקום, מכל מכשיר ובכל זמן ומבלי לפגוע ברמת אבטחת המידע של הארגון.

מגוון רחב של פתרונות

בארגונים עם תשתית מסורתית מבוססת, תהליך המעבר לדיגיטל והחלפת המערכות הישנות בחדשות כרוך בשדרוג והחלפה מאסיביים של תוכנות התשתית הארגונית. כאן נכנסת לתמונה חברת Wizards העוסקת בייעוץ ושירותי מחשוב ארגוני ומתמחה באפיון ובמימוש של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתחומים שונים של מערכות המידע הארגוניות.

"אנחנו מעניקים לחברות וארגונים, בישראל ובחו"ל, מגוון רחב של פתרונות, פרויקטים ושירותים בתחום טכנולוגיות המחשוב, בדגש על ארגונים המבצעים טרנספורמציה דיגיטלית וצריכים לשפר את סביבת ה- ITשלהם בהתאם", אומר יוני פנחס, מנכ"ל Wizards. "המטרה שלנו היא לסייע ללקוחות להתאים את המערכות שלהם לתנאי השוק המשתנים במהירות".

יוני מדגיש שאחד היתרונות של החברה הוא התמחות בפן של משתמשי הקצה ומתן דגש על חווית המשתמש: "בנושא הטרנספורמציה הדיגיטלית מתמקדים בדרך כלל בפן האפליקטיבי, שהוא כמובן חשוב ביותר, אבל לעיתים קרובות שוכחים את הפן של משתמשי הקצה, למרות שהוא לא פחות חשוב וגם התחום הזה עובר מהפיכה גדולה. משתמשים כיום רוצים ומצפים לזמינות מכל מכשיר, בכל זמן ומכל מקום. ענקיות הטכנולוגיה הרגילו אותנו לשירותים שזמינים תמיד, ומשתמשים כיום הרבה פחות סבלניים לתקלות ופגיעה בזמינות שירותים. משתמשי הארגון, לקוחות וספקים  מצפים שהאפליקציות והאתרים הארגוניים יעבדו באופן מותאם וחלק בכל מכשיר ובכל מערכת הפעלה, כמו אפליקציות צרכניות. הממשק בין הפן התשתיתי לפן הפיתוחי מחייב הבנה בשניהם ואנחנו מבינים בשניהם"

להשיג במהירות וביעילות את היעדים התפעוליים

Wizards הוקמה על-ידי יוני ושותפיו עידן וקסלר ודוד יונגמן. יחד, הם מחזיקים בעשרות שנות ניסיון מקצועי של תכנון, ניהול וביצוע של מגון פרויקטי מחשוב ארגוני בישראל ובעולם. "הגישה שלנו דוגלת בתפירת פתרונות בהתאם לצרכי הלקוח. ההתמחות שלנו היא בתכנון פרויקטים וביצועם, בהטמעת טכנולוגיות מחשוב חדשות, אינטגרציה ופיתוח תוכנה בסביבת הענן הארגוני. כל אלה מאפשרים ללקוחות שלנו להשיג מהר וביעילות את היעדים התפעוליים שלהם", מציין יוני, ששימש בעבר כמנהל המקצועי של תחום שירותי מומחה ובהמשך כמנהל חטיבת מערכות ארגוניות במלם-תים.

למרות שעם לקוחותיה של  Wizardsנמנים בעיקר ארגונים ותאגידים מהגדולים במשק יוני וחבריו מגדירים את עצמם כחברת בוטיק. "גם אם נגדל תמיד נשאר בוטיק בתפיסה", יוני מבהיר. "זו לא רק סמנטיקה, אלא תפיסת הפעלה. המשמעות היא שנמשיך להתמקד בטכנולוגיות איכותיות מסויימות ולא נתפזר, תוך כדי שמירה על האופי המגובש והפתוח של החברה, שמאפשר נגישות מהירה לקודקודים, הן עבור העובדים והן עבור הלקוחות".

התלות של טרנספורמציה דיגיטלית בתהליך רציף של פיתוח ויישום מהירים

במהלך המעבר לתפיסה הדיגיטלית ארגונים מגלים כי היכולת שלהם להגיב במהירות ללקוחות, לשוק ולמתחרים מורכבת ממשך הזמן שלוקח תהליך רב שלבי – ההבנה כי נדרש שינוי, אפיון הצורך, פיתוח  העדכון האפליקטיבי, בדיקות ולבסוף יישום בסביבת הייצור. הפידבק האמיתי מהמערכות ומהלקוחות מגיע רק בסיום התהליך, וכשהוא מגיע ומעלה תובנות חדשות הסבב מתחיל מחדש.

הזמן הנדרש להשלמת כל סבב כזה קובע את מהירות התגובה של הארגון למצב בשטח, עם המעבר לדיגיטלי מתגלה שמשך הזמן הזה משפיע באופן קריטי על היכולת של הארגון להתמודד עם שינויים ולתת מענה רלוונטי כשהמציאות משתנה. "אם חברה מתחרה פתחה במבצע או יצאה עם פיצ'ר חדש וכדי ליישם באפליקציה את המענה האסטרטגי שהגה צוות המרקטינג אני צריך חודשיים וחצי, אני יכול לוותר על זה מראש", מסביר יוני, "אנחנו מסייעים לצוותי פיתוח ותשתיות לאמץ שיטות וטכנולוגית שמייעלות את תהליכי ה-DevOps. המטרה היא שבמקום שהתקדמות הארגון תהיה תלויה במהירות שבה מצליחים להניע את התהליכים, הארגון יוכל לקבוע את המהירות שבה הוא רוצה להתקדם".

 

חברת Wizards הינה חברת ייעוץ ושירותי מומחה העוסקת בתכנון, יישום ואספקת מגוון פתרונות לתמיכה במערכות המחשוב לחברות וארגונים בישראל ובחו"ל. ויזארדס מעניקה מגוון רחב של פתרונות, פרויקטים ושירותים בתחום טכנולוגיות המחשוב ובכלל זה ייעוץ וליווי מפתחים בתהליכי DevOps וקונטיינרים, התאמת סביבות העבודה של המשתמשים בארגון לסביבת הדיגיטל, פתרונות שליטה ובקרה, הפצה ועדכון  תוכנות, פתרונות ענן, שירותי IT מנוהלים מלאים ועוד.

מאמרים נוספים